Optimize
Transform
Visualize
Interdobs
Interdobs de toonaangevende SAP dienstverlener op het gebied van Business Intelligence. Wij bieden advies, beheer en projectondersteuning op de SAP on-premise en de Cloud producten voor data modellering, data analyse, rapportages, dashboards, predictive analytics en HANA.
Optimize
Interdobs is als geen ander op de hoogte van de laatste stand van de mogelijkheden van de SAP Analytics software en Analytics roadmaps. In onze demo omgevingen experimenteren wij met de nieuwste versies en daardoor kunnen wij uit eerste hand vertellen waar integratie en content aanwezig is en waar nog verder doorontwikkeling benodigd is. Na het samen definiëren van de gewenste stip op de horizon stellen we een pragmatische roadmap op, waardoor de route voorwaarts en eventuele keuzemogelijkheden tussen optimaliseren of vervangen zich zullen openbaren. Interdobs staat voor u klaar!
Transform
Interdobs heeft zich als doel gesteld om u te helpen bij het maken van de juiste beslissing voor uw hele organisatie. Van BI Architectuur tot Analytics, van ruwe data uit uw systemen naar getransformeerde, geharmoniseerde en gevalideerde informatie in het Data Warehouse. SAP Data Warehousing is overigens allang niet meer het klassieke SAP BW van vroeger. Met alle nieuwe mogelijkheden om een agile data warehouse op te zetten, met ruimte voor continue (DevOps) ontwikkelingen, en een keuze voor techniek (BW/4HANA of het HANA SQL Data Warehouse), zijn de mogelijkheden voor uw transformatie eindeloos. Wij bepalen graag samen met u de juiste route!
Visualize
Interdobs realiseert op een methodische wijze de data visualisaties die het juiste verhaal vertellen om de vervolgacties in gang te kunnen zetten. We kijken naar ‘de vraag die achter de vraag’ en maken bij de realisatie gebruik van markt standaarden als HICHERT®SUCCESS en Stephen Few.
OPTIMIZE
TRANSFORM
VISUALIZE

Business Intelligence is meer dan het berekenen een KPI of het bouwen van een rapportage met geautomatiseerde cijfers. Uiteindelijk gaat het om ‘het verhaal dat verteld wordt door de cijfers’ en de ‘acties die genomen worden’ aan de hand van de conclusies.

Datavisualisatie, ofwel het grafisch maken (visualiseren) van data, simpel en eenvoudig zou je kunnen zeggen, want je maakt gewoon een grafiek van de tabel met gegevens. Echter, niets is minder waar. De meeste standaard grafiekfabrieken, zoals bijvoorbeeld Excel, visualiseren de data naar een grafiek zonder er bij na te denken of de betreffende visualisatie ook daadwerkelijk informatie oplevert voor de lezer.

Deze onvolkomenheid komt vaker voor bij geautomatiseerde pakketten die data om zetten naar een plaatje. Is een goede datavisualisatie dan alleen mogelijk met maatwerk? Nee, helemaal niet. Neem nu de SAP Analytics Cloud (SAC), deze oplossing bevat vele standaard grafieken en  afhankelijk van de dataset(s) kan een gebruiker de optimale visualisatie selecteren. Het is echter niet zozeer de tool die er voor zorgt dat de meeste organisaties in dezelfde valkuilen trappen. Meestal onderschat de organisatie wat er nodig is om te komen tot een goede datavisualisatie die de basis legt voor goede besluiten. Waarom is dat nu eigenlijk?

 

Wat is datavisualisatie eigenlijk?

Datavisualisatie wordt ook wel kennisvisualisatie of wetenschappelijke visualisatie genoemd. Het is een interdisciplinair vakgebied en omvat het visueel weergeven van informatie (lees: gegevens), waarbij grafische vormgeving wordt gecombineerd met IT en de functionele businessprocessen van de klant. Uiteindelijk gaat het om het verstrekken van informatie op eenvoudige wijze: een plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Het verrassende is dat veel bedrijven zich laten verleiden tot het werken met enkele standaard visualisaties. Technisch klopt de grafiek dan want het is een visuele weergave van de werkelijkheid. Het is voor de lezer echter niet evident welke conclusie er getrokken kan worden uit de grafiek.

Interdobs realiseert op een methodische wijze de data visualisaties die het juiste verhaal vertellen om de vervolgacties in gang te kunnen zetten. We kijken naar ‘de vraag die achter de vraag’ en maken bij de realizatie gebruik van markt standaarden als HICHERT®SUCCESS en Stephen Few.