Optimize
Transform
Visualize
Interdobs de toonaangevende SAP dienstverlener op het gebied van Business Intelligence. Wij bieden advies, beheer en projectondersteuning op de SAP on-premise en de Cloud producten voor data modellering, data analyse, rapportages, dashboards, predictive analytics en HANA.
Optimize
Interdobs is als geen ander op de hoogte van de laatste stand van de mogelijkheden van de SAP Analytics software en Analytics roadmaps. In onze demo omgevingen experimenteren wij met de nieuwste versies en daardoor kunnen wij uit eerste hand vertellen waar integratie en content aanwezig is en waar nog verder doorontwikkeling benodigd is. Na het samen definiëren van de gewenste stip op de horizon stellen we een pragmatische roadmap op, waardoor de route voorwaarts en eventuele keuzemogelijkheden tussen optimaliseren of vervangen zich zullen openbaren. Interdobs staat voor u klaar!
Transform
Interdobs heeft zich als doel gesteld om u te helpen bij het maken van de juiste beslissing voor uw hele organisatie. Van BI Architectuur tot Analytics, van ruwe data uit uw systemen naar getransformeerde, geharmoniseerde en gevalideerde informatie in het Data Warehouse. SAP Data Warehousing is overigens allang niet meer het klassieke SAP BW van vroeger. Met alle nieuwe mogelijkheden om een agile data warehouse op te zetten, met ruimte voor continue (DevOps) ontwikkelingen, en een keuze voor techniek (BW/4HANA of het HANA SQL Data Warehouse), zijn de mogelijkheden voor uw transformatie eindeloos. Wij bepalen graag samen met u de juiste route!
Visualize
Interdobs realiseert op een methodische wijze de data visualisaties die het juiste verhaal vertellen om de vervolgacties in gang te kunnen zetten. We kijken naar ‘de vraag die achter de vraag’ en maken bij de realisatie gebruik van markt standaarden als HICHERT®SUCCESS en Stephen Few.
OPTIMIZE
TRANSFORM
VISUALIZE

SAP Lumira, Discovery edition (SAP Press) nu beschikbaar!

Vorige week hebben we de eerste kopie van SAP Lumira, Discovery edition (SAP Press), geschreven door Interdobs consultants Martijn van Foeken en Xavier Hacking, aangeboden aan Merlin Knott (SAP VP of Sales for Analytics North Europe) op het SAP Hybrid Analytics event dat Interdobs samen met SAP Nederland organiseerde. SAP Lumira, Discovery edition is nu beschikbaar via SAP-Press.com en Amazon en kan besteld worden als hardcover, DRM-vrij ebook of als bundel.

Het boek beschrijft alle nieuwe features uit de meest recente 2.1 release van SAP Lumira, Discovery edition. Het boek is nuttig voor zowel nieuwe gebruikers als de gebruikers die in het verleden al met SAP Lumira 1.x gewerkt hebben. De opzet van het boek zorgt ervoor dat beginners zeer snel up-to-speed zijn, dankzij de stap voor stap instructies en de honderden schermafbeeldingen die gebruikt kunnen worden. De datasets die in de voorbeelden gebruikt zijn kunnen worden gedownload van de SAP Press site, zodat de lezer het boek op de voet kan volgen.

Voor de meer ervaren gebruikers hebben we ervoor gezorgd dat het boek zo goed mogelijk ondersteuning biedt in de overgang van 1.x naar 2.1. We beschrijven de compleet nieuwe user interface en werkwijze in Lumira Discovery. Thema’s als offline en live data worden uitgebreid besproken, en alle data analyse, manipulatie en visualisatie-opties komen aan bod. Daarbij worden de installatie en configuratiestappen van zowel de client tool als de BI Platform server add-on in detail beschreven. Het laatste hoofdstuk beschrijft de diverse interoperability scenario’s waarbij Lumira Discovery stories kunnen worden uitgebreid in SAP Lumira, Designer edition.

Een voorbeeldhoofdstuk, de volledige inhoudsopgave en index kunnen hier gevonden worden. In onderstaande video introduceren Martijn en Xavier het boek.

SAP Lumira, Discovery edition – SAP Press
Xavier Hacking, Martijn van Foeken